صفحه اصلی / قالب / سئو چیست؟

سئو چیست؟

سئو چیست؟


در این مقاله قصد داریم به معرفی آکادمیک علم سئو و یک تعریف اجمالی از آن پرداخته و در مورد اهمیت این علم در دنیای وب و دیجیتال مارکتینگ امروز بپردازیم و اساسا به این سوال پاسخ دهیم که سئو چیست ؟


 


مفهوم سئو


سئو  یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، به منظور بهبود عملکرد سایت شما براساس استاندارهای موتورهای جستجو و جذب بازدیدکنندگان بیشتر از این طریق برای قرار گرغتن در صفحات اول گوگل و دیگر موتور های جست و جو انجام میگیرد. فاکتورهای زیادی در سئو سایت شما موثر هستند، از کلمات بکار رفته در متن و محتوا تا بک لینک های ورودی به سایت شما از سایت‌های دیگر و… را سئو مینامیم.


به عبارتی دیگر سئو مجموعه فعالیت هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب کنیم.


بهتر است بدانیم مفهوم سئو فقط مربوط به موتورهای جستجویی مثل گوگل نیست بلکه مناسب سازی سایت برای بازدیدکنندگان نیز از فاکتورهای اصلی سئو به شمار میرود. بطوریکه در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان از سایت‌ها همسو شده است.


 


اهمیت سئو 


در دنیای دیجیتال امروزه، اعتماد کاربران و مخاطبین یکی از فاکتورهای مهم موفقیت هر کسب و کاری به شمار میرود، به این مثال دقت کنید :

شما اگر قصد خرید یک گوشی همراه را داشته باشید، آیا در هنگام خرید به توصیه ها و نکات فرد خبره ای که در این زمینه تخصصی دارد گوش میدهید یا یک قصاب؟ یقینا شما به توصیه های متخصص اعتماد بیشتری را خواهید داشت. اعتماد کاربران در هنگام جست و جو به پیشنهاد های گوگل، همان حکم فرد متخصص را دارد. و علم سئو ابزاری برای شما جهت آمدن به صفحه اول گوگل به شمار میرود.


 کلمات جستجو شده توسط کاربران در گوگل اهمیت بالایی دارند، تجربه و آمار نشان داده است که جذب بازدیدکننده زیاد از طریق گوگل میتواند موفقیت هر شرکتی را تضمین کند. بازدید بدست آمده از روش های سئوی اصولی بر هر نوع تبلیغ برتری داشته و در دراز مدت هزینه کمتری را برای شرکت تحمیل خواهد کرد.


 


چرا سئو سایت اینقدر مهم است؟


  1. در هر ثانیه 63000 جستجو در گوگل انجام میشود.

  2. 61 درصد از کسب و کارهای دنیا، سئو و بازاریابی محتوا را مهمترین روش بازاریابی خود میدانند.

  3. به طور متوسط 41 درصد از هزینه های بازاریابی در شرکت های بزرگ در فضای آنلاین خرج میشود.

  4. 46 درصد از جستجوها در گوگل به کسب و کارهای محلی اشاره دارند.

  5. نرخ تبدیل به مشتری و هزینه سئو در مقایسه با همه روش های دیگر پایین تر است.


 


در سئو چه کارهایی باید انجام دهیم؟


  • صفحات وب سایت را برای کاربران و نه موتورهای جستجو بسازید.

  • کاربران خود را فریب ندهید.

  • از انجام ترفندهای غیر معمول با هدف ارتقا رتبه سایت خودداری کنید. برای شناسایی این گونه ترفندها قبل از اجرای آنها همیشه از خود بپرسید که “آیا انجام این کار به کاربران من کمک می کند؟” یا “در صورت عدم وجود موتورهای جستجو من دست به چنین کاری می زدم؟”

  • همیشه در فکر انجام کارهایی باشید که موجب خاصتر شدن وب سایت شما، ارزشمند تر شدن و جذاب تر شدن آن می شود


 


در سئو باید از چه مواردی اجتناب کنیم؟


  • تولید محتوای اتوماتیک و ماشینی و کپی برداری شده

  • لینک سازی غیر طبیعی

  • ساخت صفحات بدون محتوای اورجینال

  • مخفی کاری (Cloaking) – نمایش نسخه متفاوتی از صفحه به موتورهای جستجو

  • صفحات Doorway – صفحاتی که باهدف کسب رتبه و انتقال کاربران به وب سایتی دیگر ساخته می شوند


 


بهترین روش برای یادگیری سئو


مطالعه نقطه نظرات متخصصین در پاسخ به سوال سئو چیست مجموعه ای از اطلاعات و داده های تخصصی را در اختیار ما قرار میدهد ولی نتیجه گیری از آن و دستیابی به یک استراتژی کاربردی کمی پیچیده بنظر میرسد. 


دانلود قالب

این مطالب را نیز ببینید!

ویندوز 10 در مقابل مک؛ بهترین سیستم عامل کدام است؟

ویندوز 10 در مقابل مک؛ بهترین سیستم عامل کدام است؟

اگر دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، یقینا شاهد مقایسه‌های زیادی بین سیستم عامل‌های مک و ویندوز بوده‌اید. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *